Eten, drinken en andere belangrijke zaken…

Wat me opvalt in al die boeken en blogs is, dat ze allemaal hun eigen dingen voorschrijven met betrekking tot eten en drinken. En weet je wat.. ik zal daarop niet de uitzondering zijn. In sommige boeken zie ik pasta staan en in anderen wordt aangegeven dat dit alleen helpt als dat dan volkoren pasta is. Soms wordt alcohol afgeraden en in een enkel geval lees ik dat alcohol in kleine hoeveelheden helpt bij het verhogen van de pijngrens. tja..

Wat ik vooral doe is ze allemaal lezen, er mijn eigen dingen uithalen en dan gewoon uitproberen. Zo ben ik recent begonnen om al een dag van te voren veel pasta en soya te eten. In de ochtend herhaal ik dit nog een keer. Daarbij drink ik op de loopdag vrij veel. Neem altijd een flesje water mee. Die drink ik leeg in de periode voor de loop. Nog een banaantje er bij en ik ben klaar voor de loop.

Gisteren nam ik dit wel erg letterlijk. Ik ging ruim 21 km lopen dwars door een natuurgebied. Het was warm dus voldoende water mee. Verder neem ik voor dit soort lange trajecten ook wat Dextro snoepjes mee, voor wat extra energie onderweg. Goed.. Op de helft kreeg ik zo’n onbehagelijk drukkend gevoel in mijn buik. Ik ging langzamer loper. Dat hielp maar even. Ik kon maar een conclusie trekken. Ik moest naar de wc en snel.. Inmiddels liep ik langs een aangrenzende snelweg. Tot mijn verbazing stond er zo’n bouwvakkers wc langs de kant. Ik versnelde..  Door het hangslot was de opluchting van korte duur . Ai, de druk werd erger.. ik liep vertwijfeld door. Even verder hing er wat wc papier in het prikkeldraad. Ik reageerde meteen, liep erop af.. controleerde de staat.. rolde het op.. versnelde naar een prachtig groen en vooral dicht bosje aan de overkant. Daar kon ik gelukkig de natuur zijn gang laten gaan.

Goed.. In de voorbereiding zijn eten en drinken belangrijk maar vergeet vooral niet naar de wc te gaan. Enne.. pas even op bij dat donkere bosje langs de A50..

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.